Friday, 30 December 2016

Anak Bongsu Dengan Tukang Gunting

Situasi biasa bila nak sambut sesuatu perayaan atau sambutan besar ialah

GUNTING RAMBUT.

Macam-macam ragam dan kerenah anak waktu bergunting lebih-lebih lagi waktu kecil.



Disebabkan Acik la ibu, Acik la bapa, jadi semuanya kena urus sendiri. Waie kecil dulu, memang rambut tebal. Tak sempat nak gunting. Jadi alternatif paling mudah, bawa pergi kedai.

Gambar di atas ni waktu Acik baru balik kerja. Dah maghrib pun masa ni. Ambil Waie dari rumah pengasuh, terus ke kedai gunting. Waktu ni tak pandai menggelepar lagi.



Waktu ni dah 4 tahun. Dah pandai sebab selalu gunting rambut dengan Abang Ngah. Nak masuk Prasekolah dah tahun depan. Rambut dah pendek, dah boleh pi sekolah la kan Adik?

8 comments:

  1. Replies
    1. tu la kan firah. Geram tengok dia tu yang akak update sini.

      Delete
  2. Yang tak tahan..kalau diorng meronta ronta...haha..menangis mcm nak kena potong tangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah..betul sangat tu. Dia punya menggelepar, macam nak kena potong tangan. Kita yang peluk dan riba ni pun tak makan dek pujuk dah

      Delete
  3. besar dah waie. hehe.
    assalamualaikum kak. maaf lama menghilang. ingat kat sy lg x? :)

    ReplyDelete
  4. datang singgah ini baca entry.. salam perkenalan :D

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum waie..
    blm pernah lg bawak firash g kedai gunting rambut..
    semua dedi dia yang gunting..
    takot sbb dia jenis xreti dok diam..
    takot tukang gunting tu fedup plak

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...