Tuesday, 13 January 2015

PakSaReLa..

Nak tahu cerita lanjut pasal telur burung merpati tak? Mama Acik rebus lagi telur burung merpati tu..Acik tanya mama, apa khasiatnya...dia cakap untuk bagi otak cerdik, dengan izin Allah..




Balik dari sekolah Nana semalam, tengok atas meja, mok Nana dah siap rebus telur merpati 3 biji..Telur ni susah nak kupas...isi putihnya lembik-lembik...jernih sikit warnanya..

Acik makan jugak telur merpati tu...siap snap gambar lagi..tapi...dah hilang...mesti budak Waie yang delete masa dia main POU..

Rasanya tak tahu nak cakap sangat sebab Acik tak makan sepenuh hati..mama suruh makan..banyak kali dia suruh makan...terpaksa la makan jugak..

Harapnya lepas ni Acik akan cerdik macam Nana...

9 comments:

  1. Ohh ya ka kak watie.. itulah kan tengok skali mcm telur ayam jer..

    ReplyDelete
  2. Baru tahu khasiat telur merpati ni :)

    ReplyDelete
  3. Ada tak rasa macam telur ayam Acik?

    ReplyDelete
  4. kecil je kut saiznya acik kan, hehe pasni mesti makin rajin update blog sebab dah makin bijak kan hehe :)

    ReplyDelete
  5. Bagus juga khasiat telur merpati ni ye.. baru saya tahu.. :)

    ReplyDelete
  6. wana pun baru tau khasiat telur merpati..susah nak dapat kan..

    ReplyDelete
  7. wah, boleh makan rupanya telur burung merpati baru tahu... -.-

    ReplyDelete
  8. harapnye cerdik macam nana.. hehehe lawak la acik nie..
    tp kalau lembik cmni payah nak kopek cmne?
    tp siyes xpernah dgr lagi telo burung merpati..
    sllu telor puyuh telor ayam dgn telor angsa je

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...