Sunday, 22 February 2015

BeTiNa Tak SeDar Diri

Anak kucing Acik kena serang kat kucing betina yang sedang berpakwe dengan kucing jantan di rumah Acik ni. Dia ingat ni rumah dia agaknya.

Lama dah kena cakar ni..hampir pulih pun tapi kena serang semula..Anak kucing ni menyorok bawah katil Acik.

Tetiba bila dia kuar dari tempat persembunyian dia, ini yang Acik nampak.




Larva lalat penuh dalam luka. Acik tak nak cite panjang dah sebab aritu dah tulis panjang tapi tak lepas pun..internet slow.

Anak kucing ni menggigil-gigil..Acik dengan Along Hilmi ambik sepit, sepit sekor-sekor..geram pulak..

25 comments:

  1. Allahu akbar, kesiannya dia...smg cepat pulih la..pedih tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Su...Kucing tengah bertahan tu..minum je..tak nak makan langsung..apa nak buat ye?

      Delete
  2. Kesiannya Acik... bawak lah pi jumpa doc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tak nak bawak Firah..Acik tinggal dengan family Acik. Diaorang tak bagi hantar klinik sebab kos tinggi. Jadi, Acik ubatkan sendiri la kucing ni.Cabut larva tu, picit nanah yang ada, tuang iodin, cuci luka.

      Delete
  3. kak ana memang salute lah kat acik watie, berani sungguh gi kutip cacing tu, kak ana sayang gak kat kucing tapi kalah sikit dgn benda-benda cam ni, semoga cepat2 sembuh kucing acik ni ye..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik geram la Kak Ana..kesian kat kucing..mesti sakit..kucing pun redha je masa kami mengerjakan larva tu sebab dah kebas kot luka tu

      Delete
  4. Allah..pening saya tengok..besar pahala buat baik pada kucing kan.in shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik cuba tolong mana yang termampu je. Yang lainnya, serah pada Allah..Kalau panjang umurnya, alhamdulillah..

      Delete
  5. masyaAllah
    besar pahalanya berbuat baik dengan haiwan ')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak fikirkan pahala pun...rasa tanggungjawab je dengan kucing ni sebab kalau kita berada kat tempat kucing tu, mesti kita pun akan sama minta belas kasihan orang bantu kita

      Delete
  6. kesiannya.. Eyda kalau benda2 macam nih memang tak sanggup.. apapun semoga kucing tu cepat sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haish Eyda ni...kalau dah ada depan mana, sanggup ke tak sanggup ke, pasti akan sanggup..

      Delete
  7. Cik Mimie geli la tgk bnda2 mcm ni...meremang bulu roma...siannya kucing tu,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula-mula Acik tengok, memang meremang bulu roma tapi bila tengok muka kucing, rasa geram pulak kat larva tu..Rasa nak guna tangan je cabut sekor-sekor..

      Delete
  8. kesiannya anak kucing acik tu..kena bawa pegi klinik haiwan buat rawatan..

    ReplyDelete
  9. tgk kt fesbuk acik..
    ayu geram campur geli nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh la cabut..ada lagi yang dalam perut..tak mau keluar

      Delete
    2. ek erkkk
      ade lagi ke??
      waaahhh lari duluuu

      Delete
  10. Assalam watie,
    klinik haiwan hat kerajaan punya ada tak???
    iols dedolu time kecik2 slalu bawak kucing pi klinik cek demam la, amek ubat kutu la
    tap tu dulu laaaa
    sekarang tak tau ada ke tak lagi he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada klinik haiwan kerajaan tapi kena tahan telinga la...kena marah..hehheee..iolls dulu pun rajin gak berkecimpung dengan dunia klinik haiwan ni tapi sekarang tidak lagi

      Delete
  11. Kesian nyer ... Mesti sakit kan ... Semoga cepat sembuh ... Bagus Acik, kalau saya memang tak ler ... Geliii ... Tengok gambar nie pun dah seram sejuk ... Errkkk, buh minyak gamat x leh ker ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah cabut tu, letak minyak gamat, letak iodin..geram kat ulat tu sebab bertelur kat kucing Acik..pegi la bertelur tempat lain

      Delete
  12. ahhhhhh.. scroll lelaju pastu naik sikit2 ke atas. ngerinya. kat bahagian mana tuu.. sedih nyaa

    ReplyDelete
  13. ya ALLAH, kesiannya. lahai... saya pun jadi geram tengok...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...