Thursday, 26 February 2015

BoOk ReviEw

Buku ini adalah antara buku yang paling Acik sayang sebab ia antara buku yang membuatkan Acik kuat membesarkan anak-anak berseorangan ketika berada di tempat orang.

Acik beli buku ini ketika anak-anak Acik, Along dan Angah dah pandai pertikaikan mana ayah mereka..Tak nak belajar, homework tak buat, nakal dan macam-macam lagi..tanda mereka memberontak..lebih-lebih lagi Angah.




Waktu itu, tiada siapa yang boleh Acik buat rujukan..keluarga jauh nun ke Kelantan..Acik di N.Sembilan..tak ada saudara terdekat yang boleh Acik kongsikan bersama masalah anak-anak..

Hanya buku ini la yang buat Acik kuat, bersemangat dan tekad membentuk anak-anak Acik dengan cara Acik sendiri.

No maki, no merungut, no mengata orang, no mengejek, no melawan kalau ada orang ejek kita...Paling pantang, jangan cepat menyalahkan orang..Sabar dan terima apa saja yang terjadi kerana semuanya Allah dah aturkan.

Korang boleh cuba cari buku ni.Insya Allah...beroleh semangat.

20 comments:

  1. Alhamdulillah..byk yg sue belajar dari acik. Sue kagum dengan org setabah acik ^^

    ReplyDelete
  2. bagus buku buku motivas macam ni ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena banyak motivasi dah sekarang ni

      Delete
  3. Buku DMFK semua bagus2 :) Membentuk insan yang positif :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar motivasinya lagi best,kan??tak payah baca..

      Delete
  4. Kandungan buku ni mmg bagus kan,....kagum dgn kegigihan acik

    ReplyDelete
  5. ade lagi ke buku ni acik,,,
    mcm dah lame bebenor acik belinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhee....pandai pun awak Ayu..memang lama bebenor dah..tak tahu ada lagi ke tak..hihiii

      Delete
  6. bagus juga baca buku macam ni kan acik..boleh menguatkan semangat dan jadi insan yang lebih positif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Wana...time down tu, elok sangat baca buku camni

      Delete
  7. bagus kandungan buku nih.. nanti nak cuba cari laa..

    ReplyDelete
  8. membesarkan anak dgn baik..... Allah.. mudahnya nak tulis tp nak hadap tu...

    ReplyDelete
  9. saya suka baca buku Dr Fadzilah Kamsah. :)

    ReplyDelete
  10. Hebat Acik nie ... Kalau saya tak tau ler cam ner ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...