Friday, 26 December 2014

KaMi MasiH Lagi BeRTaHan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tak pernah lagi kami alami situasi ini..Berdebarnya...Risau..Takut..

Pagi tadi, air mula melimpah masuk ke belakang rumah Acik..Masuk waktu Maghrib tadi, air sudah masuk ke halaman rumah.




Air bergerak cepat...jam 9 malam, air dah sampai tangga.




Barang-barang kat rumah bawah, sudah kami angkat naik ke atas..terpaksa tinggalkan mesin-mesin yang berat di bawah.




Kami tidur berganti-ganti....sekarang jam 2 pagi..turn Acik pula berjaga.




Air makin naik..




Dah paras buku lali Angah..

Waktu ini, air masih lagi naik...Masih lagi berharap agar air berhenti melimpah...Alhamdulillah..hujan memang tak ada sejak malam semalam..kalau hujan, keadaan akan bertambah teruk.

Insya Allah, jika air masih naik, kami sekeluarga akan harung air ni ke jalan besar dan pindah ke sekolah Acik lapor diri bertugas baru ni.

Dokumen-dokumen semua dah Acik siapkan..Satu je yang Acik risau..pampers Waie dah habis....Ada lagi ke kedai yang bukak ni?

Cemasnya!!Tak pernah hadap lagi kes camni. Semoga air surut..Semua laluan dah naik air...Kuih yang orang tempah petang tadi, tak dapat Acik pass.....Esok sedekah je kat pusat pemindahan.

Doakan urusan kami mudah ye!Love you alls!!

SEKIAN..

11 comments:

  1. dahsyatnya.. area mana ni? semoga selamat semuanya. pernah rasa dlu. paling x larat bila hanya mampu tgk rumah bersalut lumpur.

    biarlah hujan yg turun bersama rahmat, biarlah air bah pergi membawa dosa2 kita yg byk sgt ni T-T

    yang penting, masing2 selamat. harta bileh dicari, kesihatan n nyawa tiada ganti.

    semoga kuat semuanya.

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar..bykkan sabar n istighfar ye Acik...kami tumpang simpati dgn Acik sekeluarga..semoga semuanya kembali reda dan semoga Allah melindungi keluarga Acik dan saudara2 kita yg menjadi mangsa banjir...kami takkan berhenti berdoa utk semua..inshaaAllah..

    ReplyDelete
  3. Allahuakabar. hati hati ye acik. dekat pahang pun hujan lebat lagi ni. perumahan pun banyak yang dah naik air.

    ReplyDelete
  4. Masya-Allah... bergenang airmata kakak membayangkan kacaunya jiwa dgn ujian yg melanda. Moga semuanya beransur baik Acik.. kakak mengikuti perkembangan setiap masa dari radio dan tv.

    ReplyDelete
  5. ya allah acik.. hati2. apa la update terkini acik sekeluarga :(

    ReplyDelete
  6. Hati2 kak watie.. semoga kak watie sekeluarga berada dalam keadaan selamat hendakNya.. Eyda sentiasa mengikuti perkembangan banjir semasa.. risau dengan keadaan kawan2..

    ReplyDelete
  7. Semoga banjir disana cepat reda ye Acik..:( Sedih tgk keadaan disana..

    ReplyDelete
  8. Ya Allah.. cepatnya air naik... take care...

    ReplyDelete
  9. cepat betul air naik kan . amin . .

    ReplyDelete
  10. dapat rasakan perasaan acik macamana..tapi wana tak dapat bayangkan kalau ada dalam situasi tu..memang panik sangat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...