Tuesday, 16 December 2014

MeMaNG Tak MaKaN SaMaN

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Muka depan salah satu akhbar hari ni..




Menitik air mata bila baca..budak ni muntah-muntah...trauma semestinya..

Apalah perasaan pembantu rumah tu..tak sayang langsung kat budak-budak..

Acik apa lagi, terus terbayangkan Waie dengan Nana. Sampainya hati dia,kan..suapkan tahi dalam mulut budak tu.

Macam-macam dah sekarang ni...susah sangat nak cari yang sayang anak kita..hantar taska, lain kesnya..hantar rumah orang, lain kesnya..hantar pegi sekolah, lain penyakitnya. Tawakkal je la..redha dengan ketentuan Allah.

Acik On the way ke KL...kurusus kewangan..jadi..sapa-sapa yang ada kat KL, boleh la wasap Acik..kita selfie-selfie..

SEKiAN..

22 comments:

  1. Tkde otak. Berperangai seperti haiwan

    ReplyDelete
  2. Hish. Dah kenapa dengan mereka sekarang ni? Makin teruk jadinya.

    ReplyDelete
  3. macam macam lah dunia sekarang :(

    ReplyDelete
  4. ish..x baik betol bibik macam tu..macam dah takde akal..zaman sekarang susah nak cari pembantu rumah yang benar2 baik..

    ReplyDelete
  5. itu yang takut nak bertambah lagi.. huhuhu.. macam2 dipikirkan bila dah macam2 jadi sekarang nih..

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. tak....kat hotel sbb nk settlekan online kewangan dgn KPM

      Delete
  7. mujur budak tu dh blh mengadu,,kalo yg xtahu ckp lagi, nth smpi bila lah terpaksa budak tu kena hadap..Allahuakbar..sedihnya

    ReplyDelete
  8. teruk betul perangai manusia sekarang ni.. takutnye nak hantar anak sekarang. macam2 boleh jadi kan? Huuuu~

    ReplyDelete
  9. Allahu akbar...sedihnya baca...nauzubilla hi min zalik berlaku pd ank2 kita.

    ReplyDelete
  10. Allahuakbar, keciannya kat budak ni. Kita yg xde kena mengena dgn budak ni pun, rasa nak menitis air mata baca berita ni...

    ReplyDelete
  11. ada juga manusia macam ni..teruknya..sampai najis disuruh suap..
    marah dengan pembantu rumah tu..
    sedih mengenangkan budak2 tu..
    selamat berkursus acik

    ReplyDelete
  12. hadui sedihnya baca bnda2 gini. ana yg blm kawen ni pon trauma baca.

    ReplyDelete
  13. Ya Allah! sampai macam tu sekali dia buatnye...

    kalau orang buat kat anak dia macam mana.. tak betul agaknye amah die..

    ReplyDelete
  14. dah macam tak dak makanan nak bagi. macam mana la dia boleh lepas jadi pemabantu rumah.

    ReplyDelete
  15. Takde sifat perikemanusiaan betul. Kesiannya budak tu.

    ReplyDelete
  16. astaghfirullahalazim. ada juga perangai macam ni. x senonohnya -.- sian budak2.. jadi mangsa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...