Thursday, 6 November 2014

SaJa SuKa-SuKa : MiMPi Apa MaLaM TaDi?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Kali ni nak buat SAJA SUKA-SUKA yang kedua
selepas TAHI LALAT hari tu.

Jom kita intai-intai sikit apa makna
mimpi kita malam tadi.
*AMARAN KERAS : Jangan percaya. Ini semua tahyul semata





MIMPI RAMBUT GUGUR :
Alamaynya kurang baik , akan bersedih hati


MIMPI MUKA CANTIK :
Akan bercinta dan bahagia.


MIMPI MEMOTONG KUKU :
Kerugian kewangan


MIMPI DIRI SENDIRI SAKIT :
Akan ada godaan besar


MIMPI KAHWIN LAGI :
Akan bertambah kesibukan


MIMPI MEMEGANG PEN / PENSIL :
Akan mendapat jodoh / harta yang halal


MIMPI MEMELUK ISTERI SENDIRI :
Akan memperolehi rezeki


MIMPI MEMELUK ISTERI ORANG :
Akan mendapat keuntungan besar.
(Biar betul??!!)


MIMPI MENANGIS :
Akan memperoleh kebahagiaan.


MIMPI MENYIMPAN WANG DI BANK :
Sesuatu keinginan akan dipenuhi.
(Dah simpan duit banyak-banyak dalam bank,
boleh la keinginan dipenuhi)

MIMPI MENGAMBIL WANG DI BANK:
Anda akan kekurangan wang.
(Tak payah mimpi pun, duit akan kurang kalau 
ambil wang di bank)

MIMPI MEMBAYAR HUTANG :
Petanda yang baik

MIMPI MAKAN JERUK :
Alamat akan bergirang hati.


MIMPI MINUM TEH :
Akan bermurah hati.


MIMPI KUCING MASUK RUMAH :
Ada orang nak tumpang di rumah


MIMPI MANDI DI SUNGAI :
Akan mendapat keberkatan.


MIMPI KEHILANGAN CINCIN :
Bercerai atau kehilangan pasangan


Setakat ni sajalah perkongsian info mengarut.
Saja je kongsi..Jangan percaya eh..
Pis..

SEKIAN...

37 comments:

  1. jom join segmen sy
    Blog Walking bersama RedBellas : Dream Escape

    ReplyDelete
  2. Alaaa tak de pun mimpi kite.. HAHA
    Kalau mimpi seram acane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi seram, tak sempat nak tafsir la..sebab takut

      Delete
  3. achikkk!
    smlm aku mimpi kahwin lagi...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi kahwin lagi?bagus-bagus...wajib kongsi cerita dengan isteri mimpi camtu.good luck!!hahahaa..

      Delete
  4. siap ada amaran lagi tu. haha
    mimpi makan dan minum tu mungkin sebab lapaq kot.;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena bagi amaran..kang tak pasal-pasal, kita terseret sama..

      Delete
  5. assalamualaikum acik....bagus ni tahu apa tafsiran mimpi kita...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam...saja suka-suka je ni..

      Delete
  6. haha, entahlah,. sebab tu baca doa sebelum tidur, takdelah mimpi bukan2..

    ReplyDelete
  7. alamak tak ada satu pun kena..
    tidur lena tak dan nak mimpi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang Acik cari mimpi yang kurang orang mimpi..hehee

      Delete
  8. X dan nk mimpi ank dah nangis nk menyusu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la tu Sue...anak ni melekat je..tido pun tak lena sangat

      Delete
  9. Tak mimpi pun semalam.. baru nak lena terjaga.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam ada penyakit tak boleh tidur je

      Delete
  10. mimpi peluk isteri sendiri haruslah dapat pahala.
    mimpi peluk isteri orang.. bukan dapat bala ke?
    buang tebiat? nak mampuihhhh..? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la tu..giler..mimpi peluk bini orang..nak mampuih!!

      Delete
  11. Wah..wah..
    Ada banyak maksud tersirat rupanya...

    ReplyDelete
  12. mimpi peluk isteri orang & mimpi makan jeruk tu kelakar,... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab musim jeruk asam boi kan, mana la tahu, terbawak-bawak sampai dalam mimpi

      Delete
  13. Replies
    1. kalau tak mimpi tu, maknanya penat sangat sampai tak hingat dunia.

      Delete
  14. Rmai nk mmpi pelok bini orG la lps nie..hihi

    Belog Miss Balqis

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...jangan kita termimpi peluk laki orang,sudah

      Delete
  15. Rase da lame tak ingat mimpi ape.. tp baru2 ni ade gak mimpi pasal bersalin..
    tp smpai skg xbersalin2 lg...
    takott lak ase ni acik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takot tau tak Ayu..first time bersalin ni..hehehehe..
      Saja nyakat awak.Semoga dipermudahkan bersalin

      Delete
  16. saya pernah mmpi harimau. maksudnya kak? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harimau maksudnya garang..jadi kita twist sikit...mungkin bertemu orang yang lemah lembut..hahaha...jangan percaya mek nujum ni

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...