Wednesday, 29 October 2014

SaJa Suka-SuKa : TaHi LaLat AnDa Di Mana?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kali ni nak buat entri SAJA SUKA-SUKA.
Nak kongsi-kongsi dengan korang pasal TAHI LALAT.

Korang pastinya ada tahi lalat,kan?
Kalau tak ada, anggaplah jeragat tu tahi lalat.
Hehehee...



1.  KEPALA
Banyak fikir, bijak / kreatif, kuat berangan, banyak dugaan dan ujian.


2.  UBUN KEPALA
Kurang jujur dalam perkara yang melibatkan emosi.


3.  DAHI
Ada halangan dalam silaturrahim. Orang akan rasa cemburu 
dengannya sebab kelebihan yang dimiliki.


4. BULU KENING KIRI
Jadi tarikan tetapi terselit keperitan dan kesusahan.


5. BULU KENING KANAN
Terkabul cita-cita, cerdas dan cekap.


6.  BAWAH MATA
Sensitif dan mudah tersentuh hati. Mudah menangis, baik budi
dan disayangi.


7.  HIDUNG
Disukai ramai dan murah rezeki.


8. PIPI
'Panas' dalam perhubungan dan pergaulan. 
Sentiasa ingin menang dalam percakapan
sekalipun pendapatnya salah.
Ego yang tinggi.


9. ALUR SENYUMAN
Rezeki dipermudahkan.


10. ALUR DAGU
Perjalanan jasmani dan rohaninya sering terganggu,
banyak halangan dalam mencapai cita-cita.


11. TELINGA
Keras hati, degil, tak mahu dengar pendapat dan nasihat.
Suka mendengar dan meminta nasihat tetapi
sukar menerima.


12.  TENGKUK
Banyak halangan dalam hidup, fikiran sering kusut 
dan tidak tenteram. Sukat tidur nyenyak dan mudah stress.


13.  BAHU KIRI
Rezeki sering terhalang sedangkan selalu ada peluang.
Tidak disukai ramai, ramai musuh dan mudah stress.


14.  BAHU KANAN
Banyak tanggungan. Dimusuhi dan dicemburui.


15.  DADA
Mudah mempercayai orang sedangkan pergaulan dan perniagaannya,
kasih sayangnya mudah mendapat tipu daya daripada 
orang-orang yang dikenali.


Sampai sini sahajalah.
Walaupun banyak lagi tempat-tempat
yang TAHI LALAT ni boleh tinggal,
Ini saja la tempat yang orang boleh nampak.


*Saja suka-suka je ni. Jangan pula percaya kepada
ramalan. Jangan jerumuskan diri kita dengan syirik.
Ok!!

Anyway, no.3 dan no.15 itu Acik.
Tapi kenapa yang no.6 tu Acik tak ada?
Walhal ciri-ciri tu ada...
PERASAN SUDAH...

SEKIAN...







41 comments:

  1. no.3 dan no.8..
    nampaknya no.8 tuu betoi. hohoho

    ReplyDelete
  2. hidung & dada... hahahhaa ada betul dan tidak betul.... kita suka2 je... hiks

    ReplyDelete
  3. Sy ada tahi lalat dkt hidung, dahi dan telinga! Haha

    ReplyDelete
  4. 3 6 7 15 haha bnyk pulak. kdg2 bace bnde ni pun klako jugak. tp toksah pecaye lah kan ^_^

    ReplyDelete
  5. entry ini mmbuatku mmbelek wajah. tambah lg satu. 4! haha tak seda die wujud kat situ sejak bile

    ReplyDelete
  6. pasal entry nie anis pegi tengok cermin..hahah... bawah kening kiri anis punye.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ramai la yang cari cermin..banyak tak tahi lalat kat muka tu

      Delete
  7. Tiba-tiba CP nak belek kat mana ada tahi lalat ni hehe..patut la lambat dapat jodoh sebab no 3 .. Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de apa2 la CP...suka2 je ni..jodoh yang terbaik akan sampai nnt

      Delete
  8. Cb cek balik...
    Kot2 ade tp xnpk.ke...
    Hehheh klai ikott tahi lalat ayu.byk sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tersembunyi tak ada kat sini..tak sampai hati nak tulis

      Delete
  9. saya ada dekat bahu kanan. dimusuhi? erk. biasa lah tu kot agaknya. tapi memang betul. banyak tanggungjawab dulu masa arwah abah x ada. kena jadi kuat untuk ummi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup..mesti kuat..dan jadi penguat semangat Ummi awak...

      Delete
  10. saya no.3. tapi ada ka orang nak jealous? saya sendiri pun tak tahu apa kelebihan diri saya. tapi yang halangan dalam hubungan silaturrahim tu mungkin betul. sebab tu la kot tak jumpa jodoh lagi. kawan lelaki pun tak ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takmau ckp cmtu kak.. Jodoh tu Allah yg tentukan ;) (eh tetibe nk mnyaampuk.haha)

      Delete
    2. tetiba menyampuk tu bagus...motivate sikit kawan kita ni..Saja suka-suka

      Delete
    3. eh,relax2. hahaha. lupa nak tinggalkan hehe kat komen di atas.

      @nur as: ya, betul jodoh Allah swt yang tentukan. komen saya tu saja ja nak relate dengan no.3 di atas sebab kebetulan macam betul. tapi bak kata acik la, saja suka-suka. bukan percaya 100% pun. ^_^

      Delete
  11. Kadang2 IM baca gak tapi terus buat-buat lupa lepas tu. Hehe

    ReplyDelete
  12. Kadang2 IM baca gak tapi terus buat-buat lupa lepas tu. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ada la tu..saja suka-suka..tak benar pun..

      Delete
  13. Replies
    1. Ada jugak, tapi malas nak taip..awak bawah bibir, Acik atas bibir

      Delete
  14. Belek muka jap. Oh, saya ada kat kening. No. 5 :)

    ReplyDelete
  15. hehe. kena tgk cermin jap. ada kat bawah pipi XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik ada kat tapak tangan kiri..nak bagi penampar kat orang kot..

      Delete
  16. Mcm betul je apa yang dikatakan tentang tahi lalat kat tengkuk.....:))thnks for sharing

    ReplyDelete
  17. hahaha 70% betul.. lama tak baca sharing macam ni.. i memang suka baca baca benda gini

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...