Friday, 24 October 2014

DaY 6 : 10 ThiNGs ThaT You Want To Buy

Assalamualaikum dan salam sejahtera,



Sempena nak sambut Maal Hijrah, 
Acik nak senaraikan 10 benda yang Acik
teringin sangat nak beli.

1. MPV


Sejak dari mula Acik berseorangan kali pertama lagi,
Acik dah mula pasang angan-angan nak beli MPV.
Tak kisah la jenama apa. 2nd-hand pun tak apa.
Bila dah beranak 5 ni, makin membuak-buak keinginan
nak beli MPV sebab anak-anak dah besar-besar
tapi nak buat camne,kan.
Acik berseorangan..income pun rolling-rolling
situ je..Insya Allah, Along Angah besar nanti,
mereka boleh laksanakan impian Acik
nak beli MPV ni.


2. BASIKAL


Untuk Waie




Untuk Nana


3 hingga 10 >> tiada dalam list.

Motor untuk Along Angah, Acik dah beli kat Singer.
Bayar bulan-bulan. Tak mampu nak beli cash.
Bukan beli untuk mereka ke hulu ke hilir tak tentu pasal.
Beli untuk kegunaan emergency.
Acik kerja jauh dari rumah. Mak Acik pun dah tua.
Kalau ada apa-apa hal, senang sikit nak mintak tolong.


Telefon anak-anak >>mereka kumpul duit sendiri.
Acik cuma tambah sikit-sikit je.


Rumah >> tumpang duduk rumah mak je la.


Handbeg dan kasut mahal >> Alhamdulillah tak ada nafsu di situ.


Baju Berjenama  >>  Memang tak terpasang angan-angan nak beli.


Laptop >> beli guna kad kredit mak. Bayar bulan-bulan jugak kat dia.


Simpanan dengan Insuran anak-anak pun tak ada lagi,
inikan pulak nak beli macam-macam.
Hidup dah tak de ada dah..
Semuanya untuk anak-anak je.


MAAF...HARI NI DC TAK LENGKAP..

SEKIAN..


43 comments:

  1. Smg segala impian acik akan tercspai. Smg acik dimurahkan rezeki selalu oleh Allah insyaAllah.

    Jom dhuha :)

    ReplyDelete
  2. Tak salah mengejar impian
    Kalau bersungguh tak mustahil semuanya boleh dicapai
    Insya-Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah...semoga Allah permudahkan segala urusan

      Delete
  3. In shaa Allah suatu hari nanti kak watie dapat jugak mencapai impian.. mudah-mudahan dimakbulkan impian kak watie.. amin..

    ReplyDelete
  4. insyallah acik..
    mane ade kemahuan tuu...
    ayu doakan acik selalu murah rezeki..
    insyallah rezeki anak kite tak tau kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la...kena usaha lebih ni...MPV bukan murah.

      Delete
    2. Beli lah SUV acik...
      Heheheheh

      Delete
    3. tak kisah la..asalkan besar

      Delete
  5. semoga tercapai impian acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah..kesian kat anak-anak..

      Delete
  6. InshaAllah semoga tercapai segala impian acik watie..
    Allah maha mendengar & maha memberi..
    semoga acik watie terus dikurniakan kesihatan utk bersama famliy :)





    salam kenal,
    ana-mizu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminn...semoga Allah berikan kesihatan yang baik untuk laksanakan impian ni..MPV tetap no.1

      Delete
  7. Moga dapat apa yg diimpikan ya acik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah..kena usaha lebih sikit ni

      Delete
  8. keinginan & keperluan : kereta.
    huhu.. bilalah dapat beli mpv ye dak acik?
    T_T

    ReplyDelete
  9. moga tercapai semua impian acik tu..bila dah ada anak semua benda dahulukan anak kan acik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la...kahwin pun awal..tak sempat kerja, dah beranak..jadi memang tak merasa la nak miliki macam-macam

      Delete
  10. Salam kenal acik,
    Semoga segala impian acik tercapai dan segala usaha dimudahkan Allah. Doa banyak2 acik! Jadi ibu macam tu kan acik? Semua benda kita fikirkan anak2 dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berkenalan ye Hanim...semuanya anak..nak makan kat ofis pun fikir anak

      Delete
  11. moga tercapai Acik. Dont worry, Kalau dah memang tertulis rezeki kite, kite tetap akan dapat kan kan kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah...Niat kena pasang betul-betul la

      Delete
  12. tak ape cik.. sikit2 lama2 jadi bukit.. by the way acik kena tag...

    http://miamorzafirah.blogspot.com/2014/10/1st-giveaway-by-cik-puan-jelita_25.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukit ni asyik kena korek je...

      terima kasih tag..jap lagi acik p jenguk..

      Delete
  13. http://officalmissyana.blogspot.com/2014/10/liebster-award_23.html anda di tag dalam cabaran liebster award

    ReplyDelete
  14. saya baca pnya baca, eh basikal? ingatkan akak yang nak, rupanya untuk anak-anak xP mcam comel je akak naik basikal. hehehehe...

    yang penting segala keperluan untuk keluarga cukup kan... lain-lain kalau ada rezeki, adalah :)

    ReplyDelete
  15. hahahaa....Acik beskal pun tak teringin naik..penat kayuh basikal...lemak pun tak ada nak bakar.

    ReplyDelete
  16. Moga tercapai hasrat Acik.
    Acik, tolong hantar alamat surat-menyurat ke faidamf[at]gmail.com
    Teka-teki semalam acik menang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..ye ke? Acik dok cari la siapa yang buat teka teki tu semalam..nak tengok jawapan orang lain..Tak sangka menang..TQ eh..

      Delete
    2. wah, tahniah acik!!! >.<

      Delete
    3. Awak pun sama Amy J.Tahniah jugoks

      Delete
  17. Singgah:) Semoga tercapai impian Hit me Back? http://natasya-pink.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. jap ye...nanti Acik hit u..ada urusan sikit

      Delete
  18. Moga Acik diberi ketabahan oleh Yang Maha Kuasa.
    Life must go on!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Doc...Jangan merungut je dah sekarang..kan?

      Delete
  19. Allah dah tetapkan rezeki masing2 kak. moga tercapai cita2 XD

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...