Tuesday, 14 October 2014

ELaKKan RuMaH DiPeCah MasuK

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Di sini Acik nak kongsikan sedikit tips
untuk mengelakkan rumah daripada dipecah masuk
terutamanya rumah yang guna sliding door 
dan sliding window.
(I'm speaking!!)

Pertamanya, cari kayu yang lebih kurang besarnya
muat-muat landasan sliding.



Pastu potong ngam-ngam landasan bila
pintu atau tingkap ditutup.
Sendalkan betul-betul.
Sebolehnya jangan ada ruang untuk penceroboh
(bukan penggodam ye)
lepaskan ular seekor ke dalam rumah.
Kenapa seekor ular?
Hehehee...Saja je bagi contoh.




Semoga dengan perkongsian ini,
tidak membuatkan kayu di kedai-kedai berhampiran
rumah korang habis stok.
Selamat mencuba!!

SEKIAN..

23 comments:

  1. oooo begitu ye acik..
    rumah ayu tak pakai sliding door

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak pakai sliding, susun paku kat semua pintu masuk dan tingkap..bila penceroboh masuk, terpijak la paku tu..huhuuu..(kuat sangat terpengaruh dengan cerita omputih ni)

      Delete
    2. amboi Acik Watie.. elok lepas tu tuan rumah sendiri terlupa haaa da berlobang kaki..

      Delete
  2. Hehehe kelaka la acik. Great tip.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehee...sila cuba..kalau tak ada tingkap atau pintu ni, boleh try pasang. Pastu boleh la guna cara ni

      Delete
  3. buat kt cermin blik.. sbb pnh org bkak cermin memlm.. cermin tu xleh ttup rapat sbb ada wayar lampu liplap..

    ReplyDelete
  4. boleh cuba ni. tapi nak ambil kayu kat mana pun tak tau. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kayu yang awak buat main rounders semalam pun boleh.

      Delete
  5. kekdg kayu nak cr pn ssh skrg kan...ke kna pinjam dgn ganster ke...hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pinjam belah malam, siang pulang balik

      Delete
  6. sliding window kite ade gril kat depan die, hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh juga kalau kita doublekan keselamatan

      Delete
  7. boleh cuba nih :) thanks acik :D

    ReplyDelete
  8. zaman sekarang ni bahaya tak kira tempat. semoga kita semua terhindar dari bahaya. semoga kita semua dilindungi oleh-Nya..

    ReplyDelete
  9. lepas usaha doa. sebab perompak ni genius dah skrg.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...